W trosce
o mieszkańców
i środowisko

2018/01/09

PWiK okiem pijarowca.

Profesjonalne stroje służbowe, spójność identyfikacji wizualnej i kompetencja oraz wykwalifikowanie pracowników w obsłudze klientów to elementy, które przykuwają uwagę podczas pierwszego kontaktu z Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w Mińsku Mazowieckim.

Czy PR jest potrzebny w administracji? To jedno z pierwszych pytań zadawanych studentom na specjalizacji Public Relations. Odpowiedz jest jedna: administracja publiczna powinna zabiegać o dobrą reputację i efektywną komunikację. Wynika to przede wszystkim z wagi misji realizowanej przez urzędników, czyli wykonywania zadań istotnych dla wszystkich obywateli, a także z faktu, że urzędy są finansowane ze środków publicznych. Warto zauważyć, że administracja działa w nieograniczonej perspektywie czasowej, gdyż jest stałym elementem państw i regionów. Ten argument wskazuje, że inicjatywy usprawniające komunikację w urzędach, przynoszą długofalowe korzyści dla społeczeństwa.

I właśnie ta tematyka interesowała mnie najbardziej podczas całego toku studiów oraz stała się tematem mojej pracy dyplomowej "Strategia promocji i rozwoju Miasta Radzyń Podlaski", gdy kończyłam dziennikarstwo i komunikację społeczną na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II w Lublinie. Nie ukrywam, że za każdym razem, gdy wchodzę do urzędów, zwracam uwagę na poziom komunikacji, jaki w nich panuje.

Kiedy pierwszy raz przekroczyłam próg Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Mińsku Mazowieckim, byłam pod ogromnym wrażeniem tej jednostki samorządowej, zarówno pod względem identyfikacji wizualnej, jak i komunikacyjnym. Nie spodziewałam się, że w Mińsku Mazowieckim znajdę takie miejsce. I właśnie dlatego zdecydowałam, że podejmę tutaj pracę.

Zagłębiając się w strategię i działania PR PWiK w Mińsku Mazowieckim dostrzegam, że przedsiębiorstwo wodociągowe przywiązuje wagę zarówno do estetyki oraz symboliki, jak i do komunikacji bezpośredniej. Poprzez szkolenia przygotowuje urzędników - merytorycznie i wizerunkowo - do pracy z klientem. Pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami przedsiębiorstwa posiadają stroje służbowe. Schludny oficjalny uniform odbierany jest jako profesjonalny i wyrażający szacunek względem petenta. A to niewątpliwie wpływa na pozytywny odbiór urzędników.

PWiK wykorzystuje różne narzędzia i techniki komunikacyjne: kontakty z mediami, w tym konferencje prasowe, stronę internetową, media społecznościowe (Facebook, Twitter,YouTube), eventy i imprezy (akcja „Lato w mieście“) oraz spotkania z mieszkańcami.

Działania PR są prowadzone zgodnie z założeniami programu promocyjnego Miasta Mińsk Mazowiecki. Wizerunek ten odnosi się do trzech wymiarów: miasta rozbudowującego lokalny rynek pracy, wyróżniającego się ofertą kulturalną i rekreacyjną, miasta, którego mieszkańcy są aktywni społecznie i świadomi ekologicznie. Jeden z głównych sloganów przedsiębiorstwa brzmi: W trosce o mieszkańców i środowisko.

Ważnym elementem wizerunku PWiK w Mińsku Mazowieckim jest logo, które w efektowny i przystępny sposób wyraża założenia strategii promocyjnej, opartej na trzech obszarach: biznesu, kultury i ekologii. Ponadto warto zaznaczyć, że logo oraz kolorystyka użyta w identyfikacji przedsiębiorstwa jest spójna z kolorami Miasta Mińsk Mazowiecki – niebieski.

W mojej ocenie działania PR Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Mińsku można zaliczyć do katalogu dobrych praktyk public relations ze względu na bazowanie na przemyślanej strategii oraz stosowanie narzędzi i technik, dostosowanych do różnych grup odbiorców.

Agnieszka Sadowska Inspektor ds. administracyjno-gospodarczych

Public relations (relacje publiczne) – jest to kształtowanie stosunków publicznych działającego podmiotu z jego otoczeniem. Głównym celem działań PR jest dbałość o dobry wizerunek, akceptację i życzliwość wobec działań danej osoby lub organizacji. Powszechnie w języku nazywany jest również peer, piar lub pijar.

» powrót
Przedsiębiorstwo zostało powołane aby służyć Wam mieszkańcom miasta. Naszym celem jest Wasze zadowolenie. Zrobimy wszystko abyście mieli poczucie, że świadczymy usługi, z których jesteście zadowoleni a obsługa w pełni Was satysfakcjonuje.
PRZYŁĄCZ SIĘ DO SIECI » WZORY UMÓW I FORMULARZE » CENNIK I TARYFY » REGULAMINY » NAJWAŻNIEJSZE PYTANIA » ODCZYT WODOMIERZA » AWARIE »
Woda to źródło życia, dlatego w naszym przedsiębiorstwie jej jakość jest dla nas najważniejsza. Badania wykazują, że woda w mińskich wodociągach jest najwyższej jakości, czasem nawet lepsza niż woda butelkowana. Namawiamy do picia wody z kranu.
PIJ WODĘ Z KRANU » RAPORT JAKOŚCI WODY » TWARDOŚĆ WODY » EKO EDUKACJA  » WSPÓŁPRACA »
Ścieki w Mińsku oczyszczane są zgodnie z normami Ministerstwa Środowiska. Oczyszczalnia Ścieków zlokalizowana jest w południowo-zachodniej części miasta.
OCZYSZCZANIE ŚCIEKÓW » ZADBAJ O ŚRODOWISKO » AGROVIT » ENERGIA ZE ŚCIEKÓW »
SPÓŁKA
USŁUGI
KONTAKT
DLA PRACOWNIKA
DLA KLIENTA
WODA
KANALIZACJA
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
Sp. z o.o. w Mińsku Mazowieckim   -  polityka prywatności »
Do góry